G-32TQXPEBSS
Azja,  Malezja,  Podróże

KUALA LUMPUR | INFORMACJE I ORGANIZACJA

Kuala Lumpur to jedno z fascynujących miast Azji. To, co mnie zachwyciło, to połączenie nowoczesności z tradycją, tworzące obraz niezwykle zróżnicowanego miejsca. Z jednej strony mamy Petronas Tower i park KLCC, które ukazują nam, że Kuala Lumpur to nowoczesna metropolia, z drugiej zaś np. China Town czy Jalan Alor, gdzie można poczuć azjatycki klimat w powietrzu. Budki z jedzeniem ulicznym, chaos i zapach duriana. To wszystko składa się na moje wrażenia z Kuala Lumpur.

W Kuala Lumpur zatrzymałam się na moje pierwsze trzy dni miesięcznej podróży po Azji Południowo-Wschodniej, obejmującej kraje takie jak Malezja, Indonezja i Singapur. W samej Malezji spędziłam tydzień, zwiedzając najpierw Kuala Lumpur, następnie Langkawi i zakończyłam tę przygodę na wyspie Penang w Georgetown. O tym, jak przygotować się do podróży do Malezji na własną rękę, przeczytasz w poprzednim wpisie: MALEZJA NA WŁASNĄ RĘKĘ | CO MUSISZ WIEDZIEĆ

Z tego wpisu dowiesz się wszystkiego o Kuala Lumpur w Malezji: gdzie się zatrzymać, jak się poruszać, a także przedstawię Ci mój trzydniowy plan zwiedzania tej metropolii, który pozwolił mi poznać to miejsce z wielu perspektyw.

Jak dostać się do Kuala Lumpur?

Oczywiście, gdy powiem, że samolotem, to nie będzie to żadne odkrycie. Na ten moment jednak nie ma bezpośrednich lotów na trasie Polska – KL (2023). Lotnisko w Kuala Lumpur oferuje wiele międzynarodowych połączeń. Dolecisz tu takimi liniami, jak Turkish Airlines z przesiadką w Stambule, Emirates z przesiadką w Dubaju, Qatar Airways z przesiadką w Doha, czy Singapore Airlines z przesiadką w Singapurze.

Ja leciałam na trasie Stuttgart (tu mieszkam) – Stambuł – Kuala Lumpur, a powrót Singapur – Stambuł – Stuttgart. Lot powrotny z Singapuru był zaledwie 20 euro droższy, dlatego postanowiłam jeszcze pod koniec swojego wyjazdu zahaczyć właśnie o to miasto-panstwo. Za lot zapłaciłam 520€ i uważam, że to bardzo dobra cena, zwłaszcza, że leciałam w sezonie. Rezerwację lotu dokonałam 10 miesięcy przed odlotem.

W Kuala Lumpur znajdują się dwa lotniska: KLIA i KLIA2. Choć teoretycznie są one blisko siebie, różnice czasowe (transport t jednego na drugie) mogą być istotne. Nie pomyl lotnisk! Zanim się tam wybierzesz, upewnij się, że jedziesz na właściwe! Miedzy KALIA a KALIA2 jest 5km. 20 min autobusem, albo godzina spaceru. Autem to tylko 7 minut.

Jeśli przylatujesz do Kuala Lumpur z Europy lub innego kontynentu, wylądujesz na lotnisku KLIA. Lotnisko obsługujące takie linie lotnicze jak: Turkish Airline, Emirates, Qatar Airways, Singapore Airlines, itp. Lotnisko to znajduje się 65 km od centrum KL.

KLIA2 to natomiast lotnisko obsługujące wyłącznie linie budżetowe, takie jak AirAsia, Cebu Pacific, Malindo Air czy TigerAir.

My przylecieliśmy do KL na lotnisko KLIA (Turkish Airline), a wylatywaliśmy już z KLIA2 (Air Asia), ponieważ mieliśmy zarezerwowany lot na Langkawi.

Z lotniska do centrum Kuala Lumpur

Tak jak już wspomniałam wcześniej, lotnisko w Kuala Lumpur (zarówno KLIA, jak i KLIA2) znajduje się około 65 kilometrów od Kuala Lumpur, co oznacza, że podróż zajmuje około godziny. Jest kilka opcji na dotarcie do centrum:

Grab, czyli azjatycki odpowiednik Ubera, okazał się być najwygodniejszą opcją, a czas przejazdu zależał od natężenia ruchu. W naszym przypadku podróż zajęła godzinę. Aby uniknąć stresu po wylądowaniu, warto wcześniej zainstalować aplikację na telefonie i zamówić kierowcę. Za przejazd z lotniska do hotelu zapłaciliśmy 80RM = 80PLN. Przy 2 osobach jest to zdecydowanie oplacalne.

Szybki pociąg KLIA Express dostępny jest dojazdu do centrum w zaledwie pół godziny. Kosztuje 55 RM za bilet w jedną stronę, docierając do głównej stacji kolejowej KL Central. Jeśli podróżujesz sam, pociąg może być opłacalną opcją. Jednak jeśli jesteś w dwójkę lub w większej grupie, zdecydowanie bardziej opłacalne może być skorzystanie z usług Graba.

Autobus to najbardziej budżetowa opcja – bilet kosztuje tylko 10-15 RM i dostępny jest w kioskach z biletami autobusowymi na parterze lotniska lub przy wejściu do autobusu. Autobusy docierają do stacji KL Central. Jeśli zależy ci na oszczędności, autobus może być świetną alternatywą.

Poruszanie sie po Kuala Lumpur

Niestety, nie mogę się zbyt wiele wypowiedzieć na ten temat, ponieważ nie korzystałam ani z autobusów, ani z metra. Przez cały pobyt w Kuala Lumpur poruszaliśmy się głównie Grabiem albo na piechotę. Nasz hotel był położony relatywnie daleko od stacji metra, a ceny przejazdów Grabiem są niewiarygodnie niskie, więc nie robiło nam to różnicy. Za przejazdy po mieście płaciliśmy od 6 do maksymalnie 12 RM.

Nocleg w Kuala Lumpur

Przed przyjazdem miałam jedno konkretne kryterium: chciałam znaleźć hotel-wieżowiec z basenem na dachu i widokiem na całe Kuala Lumpur! W tym mieście jest wiele takich miejsc, ale zdecydowałam się na Expressionz Suites by iHost Global. Cena okazała się bardzo korzystna, a dodatkowo często widywałam go na profilach różnych blogerów na Instagramie. Wiedziałam, że oferuje wszystko, czego potrzebuję, a na dłuższe poszukiwania nie miałam czasu. Wybraliśmy pokój na 33 pietrze z widokiem na Petronas Towers, za który zapłaciliśmy 43€, czyli około 190 PLN za noc dla dwóch osób. Zostalismy tu 3 noce.

Wiem, że podczas poszukiwań i przeglądania informacji o tym obiekcie może pojawić się kilka kwestii, które nie są od razu oczywiste. Przede wszystkim warto zauważyć różne nazwy, takie jak Expressionz Suites by iHost Global, Expressionz Professional Suites, Expressionz by KL Suites, Expressionz KLCC by G Suites. Wszystkie te oznaczenia dotyczą tego samego miejsca, więc jaka jest między nimi różnica? Otóż Expressionz to nie tyle hotel, co raczej apartamentowiec, w którym dostępne są do wynajęcia mieszkania. Różnice w nazwach wynikają głównie od tego, kto jest właścicielem danego apartamentu.

Także wszystko, co przeczytasz w komentarzach, musisz dokładnie sprawdzić, o który apartament chodzi i kto jest jego właścicielem. My wynajmowaliśmy Expressionz Suites by iHost Global za pośrednictwem platformy booking.com. Zameldowanie okazało się bardzo proste, ponieważ recepcja znajduje się na samym dole (są trzy stanowiska, i w zależności od właściciela apartamentu, tam musisz się zameldować, ale bez obaw, z pewnością zostaniesz pokierowany). Cały apartament był nowoczesny i doskonale wyposażony (czajnik, kawa, herbata, lodówka, pralka). Duże łóżko było umieszczone bezpośrednio pod oknem! Minusem była niestety czystość, która była na poziomie 3+.

Infinity pool w Kuala Lumpur

Teraz najważniejsza kwestia moim zdaniem, ponieważ wiem, że wiele osób, podobnie jak ja, może zdecydować się na ten obiekt tylko i wyłącznie ze względu na jego basen typu infinity na dachu. Jeśli czytasz tę opinię, to prawdopodobnie także możesz poczuć się trochę zagubiony/a.

Bilet na basen i skorzystanie z połączonego z nim studia fitness jest dodatkowo płatne i kosztuje 12 RM, niezależnie od tego, w którym i czyim apartamencie się zatrzymałeś/zatrzymałaś. Bilety można zakupić w recepcji na parterze, a dostępne są dwie tury: rano do 14:30 i później od 16:00 do 22:00; w międzyczasie basen jest zamknięty. Na basenie obowiązuje też pewna etykieta dotycząca ubioru, co oznacza, że na przykład nie można nosić stroju kąpielowego, którego dolna część to stringi. Wskazane jest noszenie nieco bardziej zakrytych kostiumów kąpielowych. Basen jest przeznaczony tylko dla osób pełnoletnich z powodu bezpieczeństwa dzieci, które nie mogą na nim przebywać, nawet pod opieką osoby dorosłej. Niedozwolone jest również spożywanie jedzenia czy picie (z wyjątkiem wody).

To, co budziło wiele wątpliwości podczas moich poszukiwań, to kwestia, czy na basen można wejść swobodnie. Ludzie wspominają o limitach wejść na basen, ograniczonym czasie przebywania na nim i długich kolejkach tworzących się przed wejściem. W jednym czasie na basenie może przebywać maksymalnie 20 osób, z ograniczeniem czasowym do 3 godzin. Gdzieś przeczytałam, że to zależy od sezonu. W każdym razie ja byłam we wrześniu, który teoretycznie jest okresem wysokiego sezonu, a nie napotkałam żadnych ograniczeń.

Sam obiekt zdecydowanie polecam!

3 dniowy plan zwiedzania Kuala Lumpur

W tym punkcie przedstawię Ci ogólny plan mojego zwiedzania Kuala Lumpur w kilku podpunktach. Całość odbyła się bardzo spokojnie, a uważam, że te 3 dni w zupełności wystarczyły, aby z jednej strony poczuć klimat Kuala Lumpur, nacieszyć się nim i przy okazji zobaczyć jego najważniejsze atrakcje. Dokładny plan zwiedzania opiszę w kolejnym poście: „KUALA LUMPUR, 3 DNIOWY PLAN ZWIEDZANIA”

Dzień 1

-Przylot do Kuala Lumpur
-Petronas Towers
-KLCC Park
-KL Forest Eco Park

Dzień 2: Kuala Lumpur

-Rano: Zwiedzanie Batu Caves.
-Popołudniu: Powrót do hotelu, relaks w basenie na dachu z widokiem na Kuala Lumpur.
-Wieczorem: Wyprawa na słynną ulicę z jedzeniem Jalan Alor, zachód słońca w Sky Barze Helipad.

Dzień 3: Kuala Lumpur

-Chinska świątynia Thean Hou Temple
-China Town
-Merdeka 118
-Zwiedzanie Street Art w KL
-Plac Merdeka
-Wieczorem: Pokaz fontann w KLCC Park

Podsumowanie

Mam nadzieję, że ten wpis okaże się bardzo przydatny podczas organizacji Twojego pobytu w Kuala Lumpur. Dokładny plan zwiedzania opiszę w kolejnym poście: „KUALA LUMPUR, 3 DNIOWY PLAN ZWIEDZANIA”. Koniecznie zajrzyj też do innych wpisów dotyczących Malezji, gdzie opisałam, jak zorganizować pobyt na własną rękę, Langkawi czy Georgetown na wyspie Penang: „MALEZJA

Travelholiku

Zapisz się teraz, aby otrzymywać treści, które uczynią Twoje podróże jeszcze bardziej niezapomnianymi!

We don’t spam! Read our privacy policy for more info.