G-32TQXPEBSS
Hiszpania,  Podróże,  Teneryfa

EL MEDANO | SURFING I NURKOWANIE NA TENERYFIE

El Médano, położone na wschodnim wybrzeżu Teneryfy, to raj dla miłośników surfingu i nurkowania. To malownicze miasteczko przyciąga entuzjastów wodnych sportów nie tylko swoją piękną plażą, ale także doskonałymi warunkami atmosferycznymi i wodnymi.

W okolicy El Médano spędziliśmy cały dzień. Dzień rozpoczęliśmy od porannego nurkowania, zjedliśmy lunch, a popołudnie poświęciliśmy na desce, starając się złapać jak najlepsze fale! El Médano to idealne miejsce, aby poczuć wyspiarski klimat bez turystycznego zgiełku.

Z tego wpisu dowiesz się, gdzie najlepiej nurkować i snorklować na Teneryfie. Opowiem Ci o moich wrażeniach i czy warto. Polecam także świetną szkołę surfingu i nurkowania. Zanim jednak zabierzesz się za ten artykuł, polecam przeczytanie wpisu na temat planowania idealnych wakacji na Teneryfie: „Teneryfa na własną rękę – wszystko, co musisz wiedzieć”.

Południe Teneryfy

Południe wyspy jest znacznie bardziej suchym obszarem, gdzie dominuje pustynna atmosfera. Popularne kurorty turystyczne, takie jak Playa de las Américas i Los Cristianos, oferują rozległe plaże i gorące, słoneczne dni. Tutaj krajobraz jest bardziej pustynny, z mniejszą ilością zieleni. Podczas podróży na Teneryfę bardzo chciałam przynajmniej przez jeden dzień surfować i zanurkować, ponieważ dużo czytałam o doskonałych możliwościach i falach idealnych do tego sportu. Początkowo myślałam o Puerto de la Cruz, ale ze względu na to, że byłam na Teneryfie zimą, wiedziałam, że północ wyspy bywa kapryśna pod względem pogody. Po szybkim reserchu zdecydowałam się na południe wyspy. Dzięki temu byłam pewna, że pogoda będzie sprzyjająca, a surfowanie się uda.

Więcej informacji na temat zimowej pogody i zupełnie innych temperatur na północy i południu wyspy znajdziesz we wpisie: CZY WARTO POLECIEĆ ZIMĄ NA TENERYFE

El Medano

Po dokładnym przeanalizowaniu wielu artykułów na temat Teneryfy i sportów wodnych, zdecydowałam się na El Médano. El Médano to urokliwe nadmorskie miasteczko położone na południowym wschodzie Teneryfy. Jest jednym z popularnych miejsc na wyspie, znanym zarówno wśród mieszkańców, jak i turystów. Jednak nie martw sie! El Zachowało ono wiele cech tradycyjnej atmosfery rybackiej. Można tu spotkać lokalnych rybaków, a klimat miejscowości jest chillowy..

El Médano słynie z pięknych plaż, w tym Playa Grande, która jest doskonałym miejscem do opalania i uprawiania sportów wodnych. Plaża ta jest popularna wśród surferów, windsurferów i kitesurferów ze względu na korzystne warunki wietrzne i fale. Miejscowość jest rajem dla miłośników sportów wodnych. Szkoły surfingu i windsurfingu oferują lekcje dla wszystkich poziomów zaawansowania, dzięki czemu zarówno początkujący, jak i doświadczeni mogą cieszyć się tym sportem.

Tak jak wspomniałam wcześniej, atmosfera zdecydowanie różni się od innych głośnych i moim zdaniem kiczowatych kurortów na południu Teneryfy. To doskonała opcja także jeśli chodzi o wybór miejsca noclegowego.

Lekcja nurkowania na Teneryfie

Budzik zadzwonił z samego rana, budząc nas jakbyśmy byli w środku nocy. No bo jak to? Wakacje, a my musimy wstawać o 6 rano? No nic. Na ten dzień czekałam długo. Szybkie ubranie kilku warstw, bo w Puerto de la Cruz o poranku było może 10 stopni i deszcz (to dlatego nie chciałam ani nurkować, ani surfować na północy). Wsiadamy do auta i przemierzamy całą wyspę z północy na południe. Ja cały czas modląc się, aby na południu pogoda była inna.

O godzinie 8:00 docieramy na miejsce- Abades i o dziwo zastaje nas 20 stopni i słońce. No tak, to można nurkować! Dodałam, że było to nurkowanie dla początkujących, mimo że mam już za sobą kilka nurkowań, nadal nie miałam okazji tego formalnie ukończyć.

Lekcja rozpoczyna się od teorii. Sprzęt zostaje przedstawiony, wszelkie procedury, znaki i wątpliwości są objaśnione. Otrzymujemy neopreny, butle, okulary do nurkowania i cały niezbędny sprzęt, po czym wskakujemy do oceanu, gdzie czekają nas jeszcze kilka ćwiczeń, zanim wypłyniemy na głęboką wodę.

Następnie czekało nas około 30-45 minut nurkowania w oceanie. Woda jest dość chłodna, ale przy tak grubym neoprenie nie było to odczuwalne. Z tą radością z powrotu do nurkowania nawet nie zwracałam na to uwagi.

Powiem szczerze, że życie podwodne Teneryfy trochę mnie rozczarowało. Niestety, nie ma tu zbyt wiele do zobaczenia. Oczywiście, nie spodziewałem się raf koralowych czy kolorowych rybek, ale porównując to na przykład z Maderą, która wcale nie leży daleko od Teneryfy, na Teneryfie udało nam się zobaczyć zaledwie kilka rybek, a niestety również dość dużo śmieci.

Nurkowanie zarezerwowałem z wyprzedzeniem przez stronę GetYourGuide, a za tę przyjemność zapłaciłem około 60 euro za osobę. Nurkowanie odbywało się w miejscowości Abades. Szkoła nurkowa nosi nazwę Zeus Dive Center i gorąco ją polecam. Robiono nam również zdjęcia.

Surfing na Teneryfie

Po wyczerpującym nurkowaniu napijemy się szybkiego barraquido, specjału Teneryfy, wsiadamy do samochodu i ruszamy dalej, do El Médano, gdzie czeka nas kolejna atrakcja dnia, czyli surfowanie! Z Abades do El Médano jest około 15 kilometrów, więc samochodem to dosłownie chwila.

Surfowanie na Teneryfie to wyjątkowe przeżycie dzięki stałemu wietrzeniu i obecności silnych fal, szczególnie w okolicach El Médano. Dla tych, którzy pragną opanować sztukę pokonywania fal na desce, miejscowe szkoły surfingu oferują profesjonalne szkolenia prowadzone przez doświadczonych instruktorów. Niezależnie od poziomu zaawansowania, każdy może znaleźć tu coś dla siebie – od łagodnych fal dla początkujących po wyzwania dla zaawansowanych surferów.

Tak samo jak w przypadku nurkowania, surfowanie zorganizowałem z wyprzedzeniem, bezpośrednio przez stronę internetową. Miejsce nosiło nazwę Red Rock i zdecydowanie je polecam. Dwugodzinna lekcja (dla początkujących) dla czterech osób kosztowała nas 130 euro, czyli około 35 euro za osobę, co było dosyć konkurencyjne. Minusem był fakt, że nasz instruktor nie bardzo mówił po angielsku, ale starał się jak mógł, i ostatecznie każdemu z nas udało się stanąć na desce, no i świetnie się bawiliśmy.

Po dniu pełnym wrażeń zostaliśmy jeszcze w El Médano, kupiliśmy butelkę Cavy i usiedliśmy na plaży, delektując się krajobrazem.

Podsumowanie

Może Teneryfa nie jest najlepszym miejscem jeśli chodzi o nurkowanie czy surfing, ale zdecydowanie warto spróbować. Jeśli nie masz dużego doświadczenia w nurkowaniu czy surfowaniu, to będzie dla ciebie satysfakcjonujące! Natomiast jeśli już kilka razy nurkowałaś/nurkowałeś w Morzu Czerwonym albo surfowałaś/surfowałeś na Bali, to miejsce może być dla ciebie trochę „za mało”. Mimo że widziałam w życiu piękniejsze miejsca podwodne i surfowałam na lepszych falach, i tak świetnie się bawiłam!

Inne miejsca na Teneryfie znajdziesz tutaj: TENERYFA

Travelholiku

Zapisz się teraz, aby otrzymywać treści, które uczynią Twoje podróże jeszcze bardziej niezapomnianymi!

We don’t spam! Read our privacy policy for more info.