G-32TQXPEBSS
Azja,  Podróże,  Sri Lanka

SRI LANKA W 10 DNI | PLAN ZWIEDZANIA

Wybierasz się na Sri Lanke, lub bardzo byś chciał/a, ale nie wiesz od czego zacząć planowanie? Jak to wszytko ogarnąć? Przychodzę na ratunek! W dzisiejszym wpisie przygotowałam gotowy, dziesięciodniowy plan zwiedzania Sri Lanki! Uwzględnia on zwiedzanie, wędrówki po górach, safari, odpoczynek na pięknych plażach i wiele, wiele więcej!

Mój plan układałam inspirując się blogiem Oli, z KierunkiŚwiata.pl. Wtedy nie prowadziłam jeszcze swojego bloga. Wtedy nie miałam jeszcze swojego własnego bloga, więc nie miałam potrzeby układać i modyfikować czegoś, co było dobre, bo to trzeba przyznać. Dziś nie mogłabym sobie darować nieopisania Sri Lanki na własnym blogu, bo to jeden z piękniejszych kierunków, które udało mi się zwiedzić. Z resztą, moja mama czeka na to już kilka miesięcy i ciągle mnie pogania! Mój plan jednak trochę zmodyfikowałam i trochę skróciłam, jeżeli będziecie mieć więcej czasu to sprawdźcie Blog Oli i zobaczcie koniecznie jak ona zaplanowała pełne 2 tygodnie na wyspie. My byliśmy 10 dni. Czy to wystarczy? Na najważniejsze must see tak, choć na końcu i tak było mi mało. Chciałam więcej. Na samej wyspie można spokojnie spędzić i miesiąc a będzie co robić. Dobrze jest też połączyć wyjazd np. z Malediwami.

Nasza trasa: Negombo – Kandy – Ella – Lipton’s Seat – Diyaluma Falls – Udawalawe – Tangalle – Mirissa – Unawatuna – Galle – Kolombo – Negombo

Dzień 1

Przelot

Wylot z Monachium z przesiadką w Muskacie (Oman) liniami Oman Air, stamtąd samolot do Kolombo. Lot łącznie z przesiadką trwał około 13 godzin.

Dzień 2

Lotnisko – dworzec w Negombo – Kandy

Nocleg: NOOK REST

Przylot na Sri Lankę około godziny 14:20.

Po przylocie na Sri Lankę zaopatrzyliśmy się w kartę SIM, wypłaciliśmy trochę pieniędzy i złapaliśmy tuk tuka, który zawiózł nas na dworzec autobusowy w Negombo. Tam zjedliśmy szybko nasze pierwsze, azjatyckie danie w oczekiwaniu na odpowiedni autobus.

Z Negombo kierowaliśmy się do Kandy, skąd zaczynaliśmy zwiedzanie wyspy. Do Kandy dostaliśmy się autobusem publicznym, ten jedzie bardzo długo, trzeba o tym pamiętać.

Do Kandy dotarliśmy bardzo późno około godziny 22:00. Udaliśmy się do naszego pierwszego miejsca noclegowego i poszliśmy spać. Kolejny dzień miał być pełen wrażeń.

Więcej na temat organizacji wyjazdu na Sri Lankę i wszystkie ważne informacje znajdziesz we wpisie: SRI LANKA – WSKAZÓWKI I INFORMACJE|CO WARTO WIEDZIEĆ PRZED WYJAZDEM.

Dzień 3

Kandy – Elephant Freedom Project – Pomnik dużego Buddy – Świątynia Zęba Buddy

Nocleg: NOOK REST

Z samego rana wstaliśmy, mieliśmy zamówionego tuk tuka na cały dzień. Ten w pierwszej kolejności, zawiózł nas do Elephant Freedom Project. Tam spędziliśmy pół dnia. Poszliśmy na spacer ze słoniem, odwiedziliśmy fabrykę papieru, która produkuje papier ze słoniowych odchodów, mieliśmy także okazję kąpieli w rzece obok tego zwierzaka, później czekał na nas wyśmienity wegański lunch.

Następnie z naszym kierowcą wróciliśmy do Kandy.

Po dojechaniu spowrotem do Kandy skierowaliśmy się do Pomnika Dużego Buddy, którego ogromna sylwetka króluje nad miasteczkiem Kandy.

Następnie, o godzinie 18:00, poszliśmy do Świątyni Zęba Buddy na lokalną ceremonię, tę polecał nam każdy, jako niezwykle duchowe przeżycie.

Po ceremonii poszliśmy jeszcze na kolację a następnie wróciliśmy do hotelu, gdzie spędziliśmy kolejną noc.

Więcej na temat dnia w Kandy przeczytasz we wpisie: KANDY I OKOLICE, DLACZEGO WARTO SIĘ TAM ZATRZYMAĆ?

Dzień 4

Kandy – Ella – Nine Arch Bridge

Nocleg: GREEN VILLAGE

W planach było pojechanie do Ella jedną z najpiękniejszych tras kolejowych świata, która prowadzi między plantacjami herbaty. Jednak przez strajki nam się nie udało.

Dlatego z samego rana, udaliśmy się na dworzec autobusowy w Kandy i stamtąd złapaliśmy autobus publiczny do miejscowości Ella, gdzie mieliśmy zaplanowane kolejne atrakcje.

Autobus oczywiście jechał dość długo. Po dojechaniu na miejsce, zabraliśmy swoje placaki, poszliśmy zakwaterować się w kolejnym hotelu a następnie udaliśmy się na zwiedzanie Nine Arch Bridge.

Po zwiedzaniu mostu, poszliśmy do centrum miasteczka Ella na kolację, a następnie wróciliśmy do hotelu, ponieważ kolejnego dnia czekała na nas kolejna, bardzo wczesna pobudka.

Więcej na temat tego jak z Kandy dostać się do Ella a także o Nine Arch Bridge przeczytasz we wpisie dotyczącym miasteczka Ella: ELLA – LITTLE ADAM’S PEAK & NINE ARCH BRIDGE.

Dzień 5

Ella – Little Andam’s Peak – Lipton’s Seat – Diyaluma Falls – Wellawaya – Udawalawe

Nocleg: WALAWE PARK VIEW HOTEL

Tego dnia wstaliśmy znów bardzo wcześnie. W planie był wschód słońca na Szczycie Małego Adama, czyli Little Andam’s Peak. Niestety pogoda nie do końca nam dopisała, ale i tak było warto.

O wędrówce na Little Andam’s Peak przeczytasz tutaj: ELLA – LITTLE ADAM’S PEAK & NINE ARCH BRIDGE.

Po powrocie z wędrówki, wróciliśmy do hotelu, gdzie zjedliśmy przepyszne śniadanie. Zabraliśmy plecaki i ruszyliśmy dalej.

Kolejnym punktem było zwiedzanie Lipton’s Seat, czyli plantacji herbaty Liptona. W centrum miasteczka Ella złapaliśmy tuk tuka, którego wynajęliśmy na trasę Ella – Lipton’s Seat – Diyaluma Falls – Wellawaya.

Cała trasa z Ella do Lipton’s Seat jest bardzo urocza i przepiękna. Plantacje herbaty Lipton to najpiękniejsze plantacje na całym Cejlonie.

Wizytę w Lipton’s Seat i wszystkie szczegóły opisałam w tym wpisie: PLANTACJA HERBATY LIPTON – WSKAZÓWKI I INFORMACJE.

Po wizycie w tym miejscu, wsiedliśmy spowrotem do tuk tuka. Kolejnym przystankiem był wodospad Diyaluma Falls. A dokładnie kąpiel w naturalnych basenach na jego szczycie.

Po dojechaniu na miejsce, dotarciu na górę wodospadów, w końcu mogliśmy trochę odpocząć.

Więcej na temat wodospadu Diyaluma Falls, wszystkie szczegóły opisałam tutaj: DIYALUMA FALLS- KĄPIEL NA SZCZYCIE- WSKAZOWKI I INFORMACJE.

Następnie kierowca tuk tuka zawiózł nas do miasteczka Wellawaya skąd w planie było złapanie autobusu, który zawiezie nas do Udawalawe. Niestety robiło się już późno a na autobus trzeba było sporo poczekać, dlatego złapaliśmy kolejnego tuk tuka, który zawiózł nas na miejsce.

To był bardzo intensywny dzień.

Dzień 6

Udawalawe – Safari w parku Narodowym Udawalawe – Tangalle

Nocleg: MANGROVE BEACH CABANA

Dzień zaczęliśmy od kolejnej bardzo wczesnej pobudki, tym razem powodem było jedno z moich największych marzeń, czyli Safari. Wybraliśmy się na Safari w parku Narodowym Udawalawe. Tropiliśmy słonie, widzieliśmy krokodyle, mnóstwo kolorowych pawi i jeszcze, jeszcze więcej.

Wpis poświęcony organizacji safari w Udawalawe i wszystkich szczegółów znajdziecie tutaj: SAFARI W PARKU NARODOWYM UDAWALAWE UDAWALAWE.

Po zakończonym safari zjedliśmy późne śniadanie i złapaliśmy autobus do Tangalle.

W Tangalle zatrzymaliśmy się w cudownym miejscu, gdzie spędziliśmy kolejne cudowne dwa dni na nic nie robieniu.

Co robić w Tangalle i gdzie się zatrzymać znajdziecie we wpisie: TANGALLE CZYLI RAJ NA ZIEMI.

Dzień 7

Tangalle

Nocleg: MANGROVE BEACH CABANA

Tangalle, czytanie książek, budowanie zamków z piasku, leżenie na hamakach, pływanie w oceanie. Piękny, leniwy i zasłużony czas po intensywnym zwiedzaniu.

Dzień 8

Tangalle – Galle

Nocleg: BARA BEACH HOME

Po śniadaniu wykwaterowaliyśmy się z naszego domku na plaży i ruszyliśmy dalej, w kierunku Galle. Do Galle dostaliśmy się autobusem publicznym.

Kolejnym miejscem, gdzie się zatrzymaliśmy były okolice Galle i nasz mały domek na drzewie z widokiem na ocean.

Po dojechaniu na miejsce, zostawieniu plecaków, w planie było zwiedzanie Galle. Jednak na miejscu tak się nam spodobało, że zostaliśmy tam, piliśmy koktajle bananowe i zachwycaliśmy się miejscem.

O tym przeczytasz we wpisie: SRI LANKA POŁUDNIOWO – WSCHODNIA – Z TANGALLE DO GALLE.

Dzień 9

Galle – Unawatuna – Mirissa – Galle

Nocleg: BARA BEACH HOME

Wstaliśmy dość wcześnie. Pierwszym zaplanowanym przystankiem na ten dzień było miasteczko Unawatuna. Dostaliśmy się tam autobusem publicznym.

W Unawatuna pierwsze co zrobiliśmy to zjedliśmy przepyszne śniadanie w Skinny Tom’s Deli.

Następnie znaleźliśmy słynną, instagramową huśtawkę nad brzegiem oceanu. Zrobiliśmy tam krótką przerwę na kilka zdjęć i ruszyliśmy dalej, a dokładnie na plażę Dawella Beach, gdzie znajduje się słynną skała The Ship Rock i jest możliwość snurkowania z żółwiami w naturalnych warunkach.

Na tej plaży spędziliśmy cudowny czas. Następnie udaliśmy się autobusem publicznym do miasteczka Mirissa.

Kiedy dojechaliśmy do miejscowości Mirissa, zlokalizowaliśmy słynny mural pawia, który znajduje się przy Palm Villa. Następnie przeszliśmy na plażę Mirissa Beach.

Przy Mirissa Beach znajduje się kolejna skała, na którą warto się wybrać, mowa o Parrot Rock. Stąd roztacza się piękna panorama na obydwie zatoczki Mirissy.

Zostało nam jeszcze trochę czasu w oczekiwaniu na zachód słońca, dlatego postanowiliśmy skorzystać z lekcji surfingu, które oferowane są na plaży w Mirissie. Skorzystaliśmy z godzinnej lekcji. Następnie usiedliśmy w barze przy plaży na drinka.

Robiło się już trochę późno, dlatego poszliśmy na jeden z piękniejszych punktów widokowych ich żeby podziwiać zachód słońca. Mowa o Coconut Tree Hill.

Więcej na temat atrakcji na wybrzeżu i wszystkich szczegółów, przeczytacie w tym wpisie: SRI LANKA POŁUDNIOWO – WSCHODNIA – Z TANGALLE DO GALLE.

Dzień 10

Galle – Kolombo – Negombo

Nocleg: ALEXANDRA FAMILY VILLA

Po śniadaniu wykwaterowałyśmy się z naszego domku. Czas było pomału kierować się w stronę lotniska. Tego dnia mieliśmy zaplanowane przejechanie odcinka od Galle aż do Negombo. Oczywiście autobusem publicznym. Jest to zaledwie około 180 kilometrów, ale przeznaczyć trzeba na to pół dnia. Z Galle do Negombo nie ma bezpośrednich połączeń. Trzeba przesiąść się w Kolombo.

Po dojechaniu do Negombo, gdzie czekał na nas kolejny, już niestety ostatni nocleg, zanieśliśmy plecaki do hotelu i poszliśmy ten ostatni raz na plażę.

Plaża w Negombo jest bardzo długa i szeroka. Idealne miejsce na długie spacery. Niestety, podczas naszej obecności była bardzo brudna i w dodatku pełno na niej naganiaczy i lokalnych sprzedawców, którzy próbują Ci sprzedać wszystko.

Pod wieczór poszliśmy na ostatnią kolację.

Negombo niestety wcale nas nie urzekło, dlatego nie pojawi się wpis na temat tego miejsca.

Dzień 11

Negombo – lotnisko – powrót

Samolot powrotny mieliśmy o 9:30 rano.

Na lotnisko zorganizowaliśmy transport poprzez nasz hotel. Około 7:30 rano kierowca zawiózł nas na lotnisko.

Podsumowanie wpisów dotyczących Sri Lanki:

1. SRI LANKA – WSKAZÓWKI I INFORMACJE|CO WARTO WIEDZIEĆ PRZED WYJAZDEM.

2. KANDY I OKOLICE, DLACZEGO WARTO SIE TAM ZATRZYMAC?

3. ELLA – LITTLE ADAM’S PEAK & NINE ARCH BRIDGE.

4. PLANTACJA HERBATY LIPTON – WSKAZÓWKI I INFORMACJE.

5. DIYALUMA FALLS- KĄPIEL NA SZCZYCIE- WSKAZOWKI I INFORMACJE.

6. SAFARI W PARKU NARODOWYM UDAWALAWE UDAWALAWE.

7. TANGALLE CZYLI RAJ NA ZIEMI.

8. SRI LANKA POŁUDNIOWO – WSCHODNIA – Z TANGALLE DO GALLE.

Travelholiku

Zapisz się teraz, aby otrzymywać treści, które uczynią Twoje podróże jeszcze bardziej niezapomnianymi!

We don’t spam! Read our privacy policy for more info.