G-32TQXPEBSS
Europa,  Podróże,  Portugalia,  Portugalia kontynentalna

ALGARVE |SAGRES| ARRIFANA |BORDEIRA| CABO DE SAO VICENTE

Małe, spokojne miasteczko Sagres i wybrzeże na północ od niego, to Mekka surferów i raj dla osób pragnących uciec od turystycznego zgiełku Algarve . Dzikie wybrzeże, szerokie, piaszczyste plaże i ogromne fale Oceanu Atlantyckiego. Panują tu idealne warunki do surfingu przez cały rok. Wszechobecne campery i najpiękniejsze zachody słońca. Ten region Algarve zdecydowanie trzeba odwiedzić.

Na ten obszar Algarve przeznaczyliśmy cały jeden dzień. Rozpoczęliśmy go już o 8:00 rano na plaży Arrifana, tam odbyła się lekcja surfingu, następnie udaliśmy się na kolejną przepiękną plażę Bordeira, tam przespacerowaliśmy się i podziwialiśmy przepiękne widoki. Pod wieczór skierowaliśmy się w stronę miasteczka Sagres, obeszliśmy je, zrobiliśmy małe zakupy i pojechaliśmy na punkt widokowy Cabo de Sao Vicente – punkt najbardziej wysunięty na południowy zachód Portugalii. Tam, podziwialiśmy przepiękny zachód słońca. Zapraszam Was na wpis dedykowany wybrzeżu Algarve- na północ od Sagres.

1. Praia da Arrifana

Praia da Arrifana to plaża najpopularniejsza wśród surferów. Panują tu zawsze świetne warunki do uprawiana tego sportu, zarówno dla początkujących jak i dla zawodowców. Cała plaża jest bardzo długa i szeroka. Otaczają ją przepiękne klify, które dodają jej uroku. W okół plaży zlokalizowanych jest wiele szkółek surferskich czy wypożyczalni desek surfingowych.

Więcej na temat plaży Arrifana i lekcji surfingu znajdziecie we wpisie: ALGARVE, LEKCJA SURFINGU DLA POCZĄTKUJĄCYCH.

Jeżeli jednak wcale nie planujecie uprawiania tego sportu, to myślę, że i tak warto tu przyjechać i choć na chwilę się tu zatrzymać bo plaża jest przepiękna. My byliśmy tu jakoś od 8:30-13:00.

2. Praia da Bordeira

Kolejna odwiedzona przez nas plaża na południowo zachodnim wybrzeżu to Praia da Bordeira, znajduje się ona jakieś 30 minut drogi na południe od Praia da Arrifana. Plaża ta jest zdecydowanie spokojniejsza, nie ma tu tak wielu ludzi.

Ta plaża to kolejny raj, który udało nam się zobaczyć podczas tej podróży. Wydmy, drewniane pomosty ciągnące się nad nimi. Mała rzeczka wpadającą do Oceanu i laguna gdzie spotkać można okazy przeróżnych ptaków. Plaża szeroka jest tu na około 3 kilometry! Prawdziwy cud natury. Fale pozwalają tutaj też na surfing, jest to miejsce dużo spokojniejsze od Praia da Arrifana, którą opisałam wyżej. Kilkoro pojedynczych surferów, kilka osób wypoczywających na plaży.. Jednak to, co dla mnie było tu najpiękniejsze to widok na plażę z pomostu i urwiska znajdującego się na południowym krańcu plaży. Koniecznie dopiszcie ten punkt do swojego must see kiedy będziecie zwiedzać wybrzeże Algarve.

Parking w miejscu, gdzie rozpoczynają się wydmy jest bezpłatny.

3. Sagres

Miasteczko Sagres uznawane jest za punkt gdzie Morze Śródziemne łączy się z Oceanem Atlantyckim. Położone jest na Południowo zachodnim krańcu Portugalii.

Bardzo klimatyczne, malutkie miasteczko. Panuje tu istnie surferska atmosfera. Wany, campery, wszędzie deski surfingowe, szkółki surfingu i piękne plaże. Sagres to wysokie klify i dźwięk rozbijających się fal o brzeg. To miasteczko zdecydowanie ma swój urok!

My w Sagres spędziliśmy popołudnie wracając z Praia da Arrifana i Praia da Bordeira. Przejście po centrum zajmuje tak naprawdę chwilkę. Miasteczko jest malutkie. Znajdziecie tu sklepiki z pamiątkami, markety, restauracje i klimatyczne miejsca noclegowe. W Sagres są też przepiękne plaże otoczone wysokimi klifami.

W okolicy Sagres znajduje się też XV wieczna Twierdza Sagres (Fortaleza de Sagres). Obszar obiektu jest naprawdę ogromny, a przejście może zająć nawet godzinę. Na terenie obiektu znajduje się kaplica, latarnia morska, czy róża wiatrów, stąd podziwiać można też Cabo de Sao Vicente. Wstęp dla osoby dorosłej kosztuje około 4€.

Warto się tu zatrzymać. Polecam zwłaszcza osobom, które planują spędzić trochę więcej czasu na południowo zachodnim wybrzeżu Algarve.

4. Cabo de Sao Vincente

Jeśli będziecie w Sagres.. Koniecznie wybierzcie się na najpiękniejszy punkt widokowy na zachodzące słońce w całym Algarve! Mowa o Przylądku Świętego Wincentego.

Przylądek Świętego Wincentego to najdalej wysunięty na południowy zachód punkt na mapie Europy. Jedna z większych atrakcji południowego wybrzeża Portugalii. Dawniej miejsce to zwane było Promontorium Sacrum, czyli Święty Przylądek. Uważany był za ostatni punkt, z którego widać zachodzące słońce.

Żeby podziwiać tu zachód słońca, z reguły trzeba mieć naprawdę duże szczęście. Często obszar ten pokryty jest gęsta mgłą. Nawet kiedy w sąsiednim Sagres (5-6km) świeci pięknie słońce, w tym miejscu może być zupełnie inaczej. Nam się udało.

Po dojechaniu autem na Cabo de Sao Vicente (na miejscu jest bezpłatny parking), zebraliśmy się i wyszliśmy z samochodu. Od razu zmroził nas okropnie zimny wiatr. Do zachodu słońca została nam jeszcze jakaś godzina.. Ja w letniej sukience, wzięłam szybko koc z auta, którym się cała okryłam, przeszliśmy się szybko po okolicy, ale po 10 minutach stwierdziliśmy, że jest tak okropnie wietrznie i zimno, że przeczekamy tą godzinę do zachodu słońca w aucie! Kiedy zostało zaledwie 5 minut do zachodu słońca wyskoczyliśmy z auta i podziwialiśmy widoki. W naszym przypadku było tak zimno, że nie było mowy o romantyzmie.

Jeśli będziecie się tu wybierać, weźcie ze sobą koniecznie ciepłe ubrania, radzę wziąć nawet czapkę. Spodziewajcie się tutaj naprawdę wielu osób.

Podsumowanie

• Praia da Arrifana to miejsce idealne dla początkujących surferów. Znajdziecie tu mnóstwo szkółek i wypożyczalni sprzętu.
  • Weźcie ze sobą wodę i krem przeciwsłoneczny. Nie ma tu sklepów.
  • Praia da Bordeira – znacznie spokojniejsza. Szerokie wydmy, drewniane pomosty i piękny punkt widokowy.
  • Praia da Bordeira – także brak sklepików, toalet czy restauracji.
  • Sagres – miasteczko z surferski klimatem. Wszędzie Campery, vany i deski surfingowe.
  • Najpiękniejszy zachód słońca – Cabo de Sao Vicente. Najdalej wysunięty punkt na południowy zachód.
  • Koniecznie ubierzcie się ciepło. Bywa tu naprawdę wietrznie i chłodno.

O tym jak zaplanować idealne wakacje na południu Portugalii przeczytasz we wpisie: ALGARVE | WSKAZÓWKI I INFORMACJE |CO WARTO WIEDZIEĆ PRZED WYJAZDEM. A także inne wpisy z Portugalii i miejsca warte odwiedzenia znajdziesz tutaj: PORTUGALIA.

Travelholiku

Zapisz się teraz, aby otrzymywać treści, które uczynią Twoje podróże jeszcze bardziej niezapomnianymi!

We don’t spam! Read our privacy policy for more info.